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작가론미술사

[제임스 터렐]전, '빛의 통과(Passages of Light)' 멕시코 등

"나는 또한 공간의 존재감에 관심이 있다. 즉 공간이 줄 수 있는 물리적인 느낌과 힘을 느끼는 공간이다" 빛을 매체로 사용하여 채도가 높은 색상 필드는 물리적인 존재감을 나타낸다. 빛의 영향에 대한 과학적 이해와 독특한 예술적 비전을 통해 제임스 터렐(James Turrell)은 인류 역사를 통틀어 오늘날에도 관련이 있는 시간과 공간에 대한 말 없는 명상을 만든다.

빛이 우주에서 존재감을 드러내는 것처럼 탐험이다. 곡선형 타원형 유리(Gathas) 설치는 느린 색상 변형은 아티스트에 의해 악보에 비유된다. 남부 캘리포니아의 빛과 공간 운동의 가장 중요한 예술가 중 한 명으로 여겨지는 그는 1943년 로스앤젤레스에서 태어나 포모나 대학(Pomona College)에서 예술, 미술사, 수학, 지각 심리학 및 천문학을 공부했다.

Turrell의 작품은 1967Pasadena Art Museum에서 처음 전시된 이후로 널리 찬사를 받다. 그의 작품은 이후 암스테르담의 Stedelijk Museum(1976); 뉴욕 휘트니 미술관(1980); 이스라엘 박물관(1982); 로스앤젤레스 현대미술관(1984); MAK, 비엔나(199899); 매트리스 공장, 피츠버그(200203); Kunstmuseum Wolfsburg, Germany(200910); 솔로몬 R. 구겐하임 미술관, 뉴욕(2013) 및 제54회 베니스 비엔날레(2011)에 참가했다.

MUSEO JUMEX 1/3 JAMES TURRELL: PASSAGES OF LIGHT GALLERIES 1 & 2 NOV.22.2019MAR.29.2020 // My work is more about your seeing than it is about my seeing, although it is a product of my seeing. I’m also interested in the sense of presence of space; that is space where you feel a presence, almost an entitythat physical feeling and power that space can give.

James Turrell: Mexico City , November 21, 2019, From November 22, 2019 to March 29, 2020, Museo Jumex presents a survey of the internationally acclaimed artist James Turrell (USA, b.1943). The exhibition features new works from Turrell’s most important series, spanning two floors of Museo Jumex’s galleries. Each installation is a carefully controlled environment in which light is formed and experienced. Using light as his medium, saturated fields of color take on a physical presence. Through a scientific understanding of light’s affects and a singular artistic vision, Turrell creates wordless meditations on time and space that are as relevant today as they have been throughout human history.

Extending beyond the physical spaces of a gallery or museum, the artist has created monumental structures that makes the skies and heavenly bodies seem tangible to the viewer. Each body of work in the exhibition has been juxtaposed by a quotation from diverse sources that offer a poetic understanding of Turrell’s influences.

The first floor gallery presents Amesha Spentas one of James Turrell’s Ganzfeld nstallations that subsume the visitor in a field of color. As light modulates through a sequence of changing colors and effects, space transforms and dissolves around the viewer, the installation is designed to eliminate the viewer’s depth perception and provoke different ways of seeing. On the second floor the exhibition continues with a selection of installations, prints, photographs, models and holograms that survey Turrell’s broad-ranging practice.

The exhibition is introduced by the First Light prints that capture the various forms made from light from Turrell’s Projection Pieces. A projection piece installation follows, marking one of the artists’ earliest experiments with using pure light as a medium to transform space. The Double Shallow Space (Atman) and Wedgework (Spenta Mainyu) installations date from the same period. The exhibition continues with a selection of photographs and models that document Turrell’s Roden Crater project. Aerial views of the crater portray Turrell’s view of the crater from his perspective as an experienced pilot, an important influence on his understanding of light. The models allow visitors to envisage the point of view of looking out from Roden Crater’s chambers towards the sky. Further works include Turrell’s use of recent technology, including holograms, a natural medium for the artist

[제임스 터렐: 빛으로 전시회 James Turrell: Into the Light] 527~29일 솔리드 사운드

사전 예약 제한된 수의 방문객만 허용되며, 각 그룹은 9개의 설치물을 체험할 수 있는 시간이 45분 제임스 터렐의 Perfectly Clear and Hind Sight에 입장하려면 어린이는 6세 이상이어야 한다. 6-12세 어린이는 시설 내부에서 어른의 손을 잡아야 한다.

제임스 터렐(James Turrell) 손에서 빛은 단순한 조명 소스 그 이상이다. 그것은 별개의 물리적 개체이다. 그의 조각과 건축적 개입은 빛과 공간에 대한 우리의 경험과 인식을 향상시킨다. 하늘의 사각형은 천장이나 벽에 떠 있는 것처럼 보이다.

건축이 무너진다. 그리고 화려한 기하학적 모양이 공중에 떠 있다. Turrell1966년에 조각 매체로 빛을 사용하기 시작했다. 자연광을 차단하기 위해 산타모니카에 있는 자신의 스튜디오 창문을 페인팅하고 투영법을 실험했다. 그의 작업은 건축을 지속적으로 조작하고, 시청자가 환경에 참여하는 방식을 구성하고 변경함으로써 형성되었다.

남부 캘리포니아 빛과 우주 운동의 선구자인 MASS MoCAB6에서 터렐의 작업에 대한 수십 년 회고전이 열린다: The Robert W. 윌슨 빌딩 - 그의 설치물을 가장 잘 강조하기 위해 특별히 설계되고 건설된 갤러리가 있다. 이 전시는 작가 경력의 각 10년에서 주요작품을 선보이다. CAVU는 이제 Into Light에 합류하여 MASS MoCA가 터렐의 경력에 ​​대한 포괄적인 개요를 제공하는 유일한 북미 기관이 되었다.