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백남준랩소디

[백남준 무어먼] 이들 '액션뮤직'은 매우 '위험한 음악'

테이트모던 백남준 전시에 나오는 에세이 저자: Rachel Jans is assistant curator of painting and sculpture at SFMOMA.

Nam June Paik and Charlotte Moorman knew how to make a splash. In their near thirty-year collaboration - characterised by chaotic, visceral, noisy, and even daring performances  the pair generated a sensation wherever they went. Among their first major appearances was a concert in Philadelphia in 1964, where Moorman premiered Paik's cello composition, Variations on a Theme by Saint-Saëns, written specifically for her. 백남준과 무어먼은 사람들 보기에 아주 튀는 방식이었다. 그들 퍼포먼스 특징이 혼돈스럽고 본능적이며 시끄럽고 대담하다 거의 30년 간의 같이 협업하다. 두 ​​사람은 가는 곳마다 센세이션을 일으켰다 <수정 보완 중>

There, among a hall packed with students, Moorman diligently played the introduction to Camille Saint-Saëns's cello movement, The Swan, from The Carnival of the Animals 1886.' Then splash. Moorman rested her instrument on the ground, and with Paik's assistance climbed up a ladder to reach the top of two oil barrels, one stacked on top of the other. 학생들로 가득 찬 홀에서 무어맨 1886년 작품 동물의 사육제)The Carnival of the Animals)에 나오는 생상스의 첼로 악장 백조 The Swan 도입부를 격정적으로 연주했다.' 그런 다음 더 튀는 방식을 취한다. 무어먼은 악기 등 장비를 바닥에 놓고, 백남준의 도움으로 사다리를 타고 올라가 양쪽에 나란히 놓은 석유 배럴 꼭대기까지 올라갔다. 그게 연주다.

무어먼 데뷔시절&amp;amp;nbsp;

She then slid into the container, which, to the astonishment of the audience, had been filled with water.2 Paik's composition added actual water, along with a dose of surprise, to the music's aquatic theme. Yet the Philadelphia premiere of this piece surpassed even this ploy, as Moorman hit her head bobbing up from the water.
백남준의 작품은 수중을 테마로 하는데 실제 물 속에서 하는 연주기이게 사람들은 더욱 놀라게했다. 그러나 이 작품의 필라델피아 초연은 이 계략을 능가했다. 무어먼 물에서 펄쩍 뛰다가 머리를 부딪쳤다.

As reported in a local newspaper, when Moorman 'rose to take a bow blood streamed down her forehead and spilled outo [sic] her cello. Bravos were shouted by the milling audience while Miss Moorman was given first-aid by a nurse." 지역 신문에 보도된 바와 같이, 무어먼이 일어나서 인사를 하려고 했을 때 피가 그녀의 이마를 타고 흘러내렸고 그녀의 첼로에서까지 흘러나왔다. 무어먼는 간호사에게 응급처치를 받았고, 청중들은 브라보를 외쳤다."

The work was part of a wide-ranging and risk-taking repertoire that Moorman and Paik performed throughout the USA and Europe in the 1960s, 1970s and beyond. Saint-Saëns was a staple of their concert programme, which frequently featured pieces by their Fluxus peers, New Music composers, and Paik himself, Variation on a Theme by Saint-Saëns encapsulates the essence of their collaboration: humour, physicality, an embrace of uncertainty and the creation of multisensory performances. 신음악 New Music 형식은 백남준 작곡 작품을 자주 선보였다. 생상스(Saint-Saëns)의 테마에 의한 변주곡Variation on the Theme이다. 이 연주에는 창조적 유머, 신체성, 불확실성과 다감각 요소가 들어간다.

Moorman's willingness to literally throw her entire body into new and challenging repertoire was in excess of the realms of New Music, not to mention her classical background. By 1964 Moorman 문자 그대로 새롭고 도전적인 레퍼토리에 몸 전체를 던지려는 무어먼의 의지는 그녀의 고전음아 전공자의 그런 배경은 말할 것도 없고 시능ㅁNew Music의 영역도 초월했다

/ Peter Moore Moorman and Paik performing the Human Cello variation during John Cage's 26'1.1499" for a String Player, Café au Go Go, New York, 4 October 1965