본문 바로가기

국내외비엔날레

[광주비엔날레] 출판물: '뼈보다 단단한(Stronger than Bone)'

<13회 광주비엔넬레가 발간한 출판물: 페미니즘에 대한 에세이 선집> 뼈보다 단단한(Stronger than Bone) 편집: DEFNE AYAS, NATASHA GINWALA 및 JILL WINDER 출판사 : 광주 비엔날레 재단 및 아카이브 북, 베를린. 314 페이지, 색상 플레이트 선택 EUR 15 ISBN : 978-3-948212-30-8 김혜순 시인 김성례 인류학자 필자로 참가 주문 : WWW.ARCHIVEBOOKS.ORG/STRONGER-THAN-BONE

Stronger than Bone 은 페미니스트와 비 바이너리 주인공의 체화 된 힘, 직관적 인 욕망, 집단적 지혜를 활용하여 페미니스트 정치와 공약의 다양한 차원을 포괄합니다. 이질성, 교차 성 및 지리적 영향에 초점을 맞춘 여러 세대의 사상가와 동맹 자들이 쓴이 독자는 코로나 바이러스 전염병의 그림자 아래서 취약성이 높아진 순간에 세상에 도착합니다. 주요 역사적 텍스트,시 및 새로운 커미션에서 다양한 예술가, 이론가, 철학자 및 작가는 비범 한 지적, 기술, 정치, 예술 및 사회적 발효의 중간 단계를 겪는 세계에서 젠더 정치가 어떻게 재구성 될 수 있는지에 대해 씨름합니다.

Stronger than Bone 은 구체화와 테크노 페미니즘을 포함한 다양한 주제에 대한 탐구의 가닥을 보여줍니다. 성적인 자유와 성폭력; 모계 저항 구축 및 무속 관행; 자기 최적화의 성별 차원; 디지털 신원 및 게임 문화; 국가 폭력과 인종적 불의의 트라우마가 어떻게 미래 세대에 전달되는지; 그리고 역사를 갱신하고 다시 쓰는 예술적 전략. 현재 순간의 위험과 가능성에 대한 관점에서,이 목소리들의 집합체를 모으는 것은 집단적 형태의 지능의 해방 잠재력의 반복 인 친족 관계를 인정하는 행위입니다.

기고 : Chris Abani, Gloria Anzaldúa, Wendy Hui Kyong Chun & Sarah Friedland, Tishani Doshi, Maya Indira Ganesh, Eeva-Kristiina Harlin & Čiske-Jovsset Biret Hánsa Outi / Outi Pieski, Laurel Kendall, Kim Hyesoon, Kim Seongnae, S Heijin Lee, Audre Lorde, Soraya Murray, Esha Pillay & Quishile Charan, Djamila Ribeiro, Tamarra & Brigitta Isabella, Oxana Timofeeva, Cecilia Vicuña.

<'김선정' 광주비엔날레 대표 세계아트파워 72위. 그녀의 키워드는 '상징주의', 10년 이상 이어온 비무장지대를 전시장으로 활용한 공공미술 프로젝트 'Real DMZ project'는 그녀의 탁월한 공적>‘There were some difficult times after the biennale was pushed back,’ said Kim, the president of the Gwangju Biennale Foundation. Postponing the exhibition, curated by Defne Ayas and Natasha Ginwala, to February 2021 means organisers will miss the 40-year anniversary of the Gwangju Uprising, the brutally suppressed democracy protests the event memorialises. Symbolism is important for Kim, evident not least in her Real DMZ project, which has seen art placed within the Demilitarized Zone between North and South Korea and its border area since 2012. A work by Soyoung Chung, presented in collaboration with the Real DMZ’s Negotiating Borders 2, had an afterlife at the Curitiba Biennial, which closed in February. Kim got a show by Belgian artist Francis Alÿs up and running at Tai Kwun Contemporary, Hong Kong, and took the reins (with SooJin Lee) of a huge Lee Bul retrospective, Utopia Saved, at St Petersburg’s Manege Central Exhibition Hall. The ArtReview Power 100 is presented by BMW Group Culture

광주비엔날레 공동예술감독 '나타샤 진발라', '데프네 아야스' 세계아트파워 공동 77위 이들의 키워드는 '정령주의'> In the face of intelligent systems – technological or economic – that are in danger of besting us, where might an organic counterintelligence emerge? This is the question Ginwala and Ayas pose in their Gwangju Biennale. Or rather will pose, once we’ve bested COVID-19 – the exhibition, featuring Cecilia Vicuña, Korakrit Arunanondchai and Seon Buddhist monk and chef Jeong Kwan, now postponed to February. The answer, not to get ahead of ourselves, is the ‘communal mind… rooted in healing technologies, indigenous life-worlds, matriarchal systems, animism, and anti-systemic kinship’. Big ideas, then, but they have form: Ayas is curator at large for V-A-C Foundation in Moscow and was formerly director of Witte de With in Rotterdam; Ginwala is associate curator at Gropius Bau, Berlin, and artistic director of Colomboscope, in Sri Lanka. She has previously curated Contour Biennale 8, in Belgium, and was part of the curatorial team of Documenta 14, Athens and Kassel. If experience alone doesn’t ensure success, Kwan has also administered a blessing, delivered on the occasion of Gwangju’s title announcement: Minds Rising, Spirits Tuning.

The ArtReview Power 100 is presented by BMW Group Culture